Den senaste tiden i skolan!

Hej alla glada!
Jag har haft fullt upp den sista tiden, därav den dåliga uppdateringen! För övrigt flyter skolan på och jag lär mig massa nya bakverk och tekniker. Nästa vecka börjar vår första praktikperiod på 6 veckor, vilket ska bli riktigt spännande. Jag ska praktisera här i Varberg, så det blir även en paus från allt pendlande. 
För några veckor sedan var vi på studiebesök i Stockholm, där vi bland annat besökte Delicato och chokladfestivalen. På Delicato fick vi veta mer om företaget och gå en rundvandring i produktionen. Jag har aldrig besökt en så stor produktion förut, så det var kul att se. 
I helgen som var ställde vi ut tårtor på chokladkalaset i Göteborg. Vi arbetade två och två och byggde upp tårtorna efter ett tema, som i det här fallet var "England". Alla tårtor blev verkligen superfina! Nästan hela klassen deltog även i en pralintävling, där man skulle tillverka 10st likadana praliner. Sedan var det en jury som provsmakade och utsåg en vinnare. 
Här är mitt och Saras bidrag till tårttävlingen:
... och här är mitt bidrag till pralintävlingen: 
Jag valde att göra en julpralin! Den innehåller apelsintryffel och pepparkakskola. 
Här kommer lite blandade bilder från de senaste veckorna: